lørdag 24. september 2011

Triviell helg

Det har blitt litt lite bilder i det siste, grunnet en teknisk svikt. Ikke hos NSB denne gangen, og jeg kan vel knapt skylde på Striskjortas bilbrann og annen dramatikk, men heller på min nye dupeditt. For noen uker siden kjøpte jeg meg nettbrett eller tablet som noen fortsatt kaller det. Min bestefar, med et respektabelt antall år over 80, fikk seg nemlig nemlig Ipad til jul ,og jeg begynte å føle at jeg ikke helt hang med i tiden. Min nye, lille vidunderlige dupeditt, en HTC flyer, er jo et must man ikke kan leve uten! Bare synd at det forbanna mustet fra fødsel av ikke ville koble til trådløst nett og dermed ble litt mindre mustete! Så nå er mustet levert til service og vi håper den gjennoppstår "innen rimelig tid". I mellomtiden er kameraet (fotoredskap fra steinalderen, red.anm) hente frem fra de dype skuffer.








Uansett, helgen startet slik gode helger bør, nemlig med et festlig lag på torsdag. Der ble det servert nydelig mat av typen raclette, som garantert er forbudt uansett hvilken diett du følger. Men det er supergodt, trikset er bare å bøtte nedpå med vin og/eller te for å unngå forstoppelse. Og hvis bildene ikke er tydelige nok, så ja, man smelter ost og dypper diverse ting i osten. Og enkelte tullinger spiser også den svidde osten i bunn som delikatesse...
Som allerede beskrevet av Striskjorta, ble det bøttet, unntatt av Striskjorta, som måtte ta til takke med en døddrukken bil. Undertegnede hadde også gjort generaltabben (kjørt bil) så for min del ble det bøttet med te. Når te gir hangover er det kanskje på tide å begynne å spare til pensjonstiden???

Denne litt sene aften innebar uansett en noe sen start på fredagen, og da jeg har begynt et nytt og bedre i liv i Co2 regnskapets ånd med å gå til jobben, ble det en hektisk morgen.
I mangel på noe annet så jeg, som travel yrkeskarrierekvinne, at jeg var nødt til å gå tilbake til en tidligere diett, nemlig "Spis-det-du-kommer-over-i-farten"dietten. Denne dietten innebærer mye sukker (rask energi, god holdbarhet og krever lite tilbredelse) og mye ferdigmat (enhver tulling klarer å varme noe greier i mirko'n. Verdifulle mat-i-mirkominutter brukes til viktigere gjøremål enn matlaging). Jeg perfeksjonerte denne dietten en periode hvor jeg holdt på å jobbe livet av meg i Sverige, og kunnskapen ble raskt hentet frem igår. Jeg hadde tyrkisk pepper-sukkertøy og vaniljeyoughurt på kontoret og brusautomaten hadde tab x-tra - og vips, så hadde jeg en frokost. Ulempen med denne dietten, er at hvis du bor på et lite sted og handler på samme butikk hver dag, kan det bli litt pinlig etterhvert og kun kjøpe ferdigmat, brus, sigg og smågodt. Man blir en betraktet smule som white trash. Nå blir man jo litt småblek og dvask av denne dietten, så det får man kanskje tåle.

Fredag ble en dag hvor ingenting gikk som det skulle, men helgen virket fortsatt lovende når Bedre Halvpart tok meg med på en av Oslos bedre restauranter hvor vi er jevnlig. Ikke det at vi spiser ofte ute; vi går på det samme stedet hver gang. Å spise ute i Norge koster skjorta, så jeg tar ikke risk'n på å ikke få valuta for pengene. Idag måtte jeg tidlig opp for å kjøre Halvparten til flyplassen. Etter det var bare å ta en direkteavgang til kontoret for å hente seg inn etter fredagens kaos. Frokost ble innkjøpt på veien, Pepsi Max, rundstykker og pålegg. Rundstykker er genialt, man kan faktisk rive de i 2 med hendene, og hvis man har smøreost på tube kreves ingen redskaper og det blir null oppvask. Jeg har en smøreost liggende på hylla på kontoret, men den var tom så jeg glemte å ta bilde av den.Idag var jeg så heldig å ha kniv tilgjengelig, så jeg fikk en jevnere snittflate på rundstykkene. Laks ga inntrykk av å være litt i overkant sunt, så det hele ble avbalansert med Nutella og skylt ned med Litago. En kollega tok seg i dag friheten til å påpeke at jeg hadde et "barnslig kosthold", en annen bivirkning man nesten må regne med av denne dietten.

Forøvrig tok jeg hevn på denne kollegaen. Det kommer stadig vekk mail om: "vær så snill og bær kaffekoppenen dine tilbake på kjøkkenet da det er tomt for kopper der!" Det kan altså virke som om noen stadig tar en ny kopp på kjøkkenet, for så å la den stå på kontoret sitt som vekstmiddel for nye og gamle arter, sannsynligvis under dekknavnet "forskning." Jeg trodde ikke det var sant, før jeg idag tok min frimodige kollega på fersken:



Det er sikkert flere kopper, de er bare gjemt blant alt rotet hennes!





Uansett, tilbake til dietten: den fungerer altså, med unntak av små bivirkninger, utrolig bra, det er bare å sope opp det du kommer over i farten, kombinert med ferdigmat og søtsaker. På denne måte bruken man ekstremt lite tid på oppskriftjakt, handling, snitting, koking, steking og ikke minst pleie av suicidale urteplanter. Jeg har ikke levd strikt på dietten på en stund, da min Bedre Halvdel går Jamie Oliver en høy gang på kjøkkenet. Han når (heldigvis?) ikke opp til blomster-Finn, da suicidale urteplanter har blitt en standard innslag i livet mitt. Halvparten av denne forsvant i en nydelig suppe, den andre halvparten har liksom bare blitt borte, til tross for mine iherdige hydrering/dehydreringsforsøk.









Da er det snart kveld, og jeg er storfornøyd med dagens innsats. Kontoret mitt har ikke vært så ryddig siden... Aldri! Og jeg gleder meg til Striskjortas misunnelig ansiktsuttrykk på mandag!


























Så nå skal jeg hive meg på sofa'n med nok et i-farta-måltid, en skikkelig klassiker, svett og seig pizza fra kjøleskapet, blir nydelig etter litt heating i mikro'n!



















Nå skal jeg kose meg alldeles glugg i hjel, med en verdifull brette-stretchlaken-video Apenes Dronning har kommet over:





God lørdag!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar