onsdag 7. september 2011

Dagens Outfit

Jeg er ikke blind og døv for alt som foregår på dette meningsløse verdensvide nettet. Selv om jeg har en ordentlig jobb. Og et ufattelig kjedelig liv der hverdagen ikke består av mote og sminke. Tenk at det er mulig å gå uten mascara 6 av 7 dager i uken og overleve? Unspeakable of! Livskvaliteten min må med andre ord være temmelig stusselig.

Men tilbake til det jeg skulle si: jeg har altså fått med meg hva som rører seg der ute. Har du blogg, er det viktig å vise dagens antrekk (men for at de under 25 også skal forstå hva jeg mener, kaller jeg det outfit). Og så er det viktig å vise bak-scena. Eller behind-the-scenes, for de ubevandrede. Og bilder fra fototagning. Altså photo shoot. Eller som vi aller kuleste kaller det, SHOOT. Så her tar jeg dere med bak scena: (obs obs, sterke bilder kan forekomme):


På denne shooten fikk jeg utlevert nydelige grelle, mosegrønne haremsbukser med oversized shirt (overdimensjonert skjorte). Dette skal visstnok være det nyeste nye fra Paris. NB! Merk posen som jeg striker (altså poseringen). Det har tatt meg noen år (og kilo) på baken å utøve slik perfeksjonisme. Husk at du får den mest naturlige posen ved å bøye lett på ene foten slik at du blir skeiv i ryggen (populært kalt skoliose) og skuldra di ser halvveis paralysert ut der den henger ned og venter på beskjed om neste trekk - sannsynligvis blir det å klemme seg så langt bakover som mulig at de bittesmå brystene dine skyver seg maksimalt frem og tilsvarende slik at flysuiten du over noen tid har grodd på overarmene skjules på en best mulig måte.


Som spesifisert av Havrelefsa i et tidligere innlegg, er jakker til å toppe antrekket med av avgjørende betydning denne sesongen: gjerne en sid, hvit, innsvinget variant som denne (trenchcoat), som på en unik måte framhever timeglassfiguren din (eller mangel på sådan). Posér (eller strike a pose, da)!



Accessoirene (eller tilbehøret) er viktig. Denne effekten framhever spurvebrystet ditt på en aldeles utmerket måte. Glem ikke de hvite tennissokkene, sorte sokker er skikkelig kleint på dem som velger denne haute couture´n i høst.


Når det kommer til fottøy, er det alltid vanskelig. Jeg har derfor gått til innkjøp av tre varianter som kan forandre uttrykket til antrekket alt ettersom. Den lettere offwhite/beige varianten har en open toe som gjør antrekket lett som en svalende sommerbris. De eggeskallhvite med lukket tå gir en kjølig og avmålt eleganse og vil umiddelbart avle respekt i mannsdominerte miljøer.


Med disse føler jeg at outfiten tilføres en ungdommelig lettbenthet og humor som er omvendt proporsjonal med alderen din. Perfekt for deg som ikke har råd til Botox og som ser "de fine linjene" hoppe opp som paddehatter.

Hvis dere skriver en mail til meg, kan jeg oppgi leverandør til dere og følgelig få grovt og unødvendig mye betalt for å lure dere inn i kjøpsfella. Ha en fin kveld skjønninger!

Fotos: Havrelefsa 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar