tirsdag 6. september 2011

Helse-Norge

Det har vært snakket mye dritt om helse-Norge de siste årene. For å ha noe å snakke om over de tørre brødskalkene i lunsjpausen har jeg villig vekk slengt meg på bølgen og kommet med utsagn som "det er en skandale at ikke Pølse-Hansens venner kommer først i køen til enhver tid og får rom med utsikt" og "helseministerens ansikt reflekterer jo sannelig tilstanden på de norske sykehusene, vurderer å gi henne nummeret til Botox-klinikken min." Men! Etter at Hverdagsbloggens motepoliti i dag tok turen til nærmeste sykehus, har jeg sannelig måttet spise hatten min og de sure sokkene med. Helse-Norge kjører jo fashion over hele linja. Se bare:

Siste skrik innen egyptisk bomull, med en farge som vil få enhver blass grågul postoperativ hudfarge til å ligne mer på hudfargen som flashes KLIN inntil bagasjebåndet på charterflighten fra Benidorm. De blå plasttøflene....savnet bare dusken! Dessverre ble det ikke utdelt sigarettsneip og hårruller til å matche antrekket, akkurat det synes jeg nok var litt dårlig service.

Heldigvis tok humøret seg betraktelig opp da turen var kommet til å få utdelt underbukser. Kom bare ikke og si at truseparken til Helse-Norge trenger en opprustning! Sjelden har jeg sett noe mer tekkelig enn dette. Og den lette og ledige sykehusskjorta: selve prikken over i´en!

Det er faktisk ikke rart at Helse-Norge knirker i sammenføyningene. De har jo så jævlig dumme pasienter! Jeg mener; ser du en dass som er teipet sammen med bandasjeteip, vil vel selv de enkleste av jordens disipler kunne ane at dette toalettet nok ikke er brukandes til stort.

Men nei! Det stoler ikke Helse-Norge på. De har nok sett det grimme resultatet av at darwinismen ikke holdes i hevd blant menneskeheten. Best å skrive en beskjed med legeskrift på en lapp besudlet av edelt toalettvann i tillegg. "Faen, her har jeg jaggu brukt en halvtime på å få opp den bedritne, klebrige bandasjeteipen, og så viser det seg at toalettet er ute av drift. Arrrgh." 
Faktisk vil jeg tørre å påstå at du fortjener å dø av forstoppelse hvis du ikke tar dette hintet. Eller, OK, kanskje død var litt strengt, men et påtvungent klystér hadde definitivt vært på sin plass.

Konklusjon etter dagens ekskursjon: Helse-Norge rocker! 

Terningkast: 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar