fredag 2. september 2011

Endelig helg?

Alle gleder seg til at det endelig er helg, fantastiske herlige helg! Sprøyt! Møkkahelg! Fredag etter lunsj fikk jeg endelig opp arbeidstempoet og var for første gang i løpet av hele uken skikkelig effektiv. Men ingen langdag idag nei, det står helgetur på programmet. Og i Oslo eksisterer ikke bare fenomenet rushtid, men også forbannelsen helgerush... Så det er bare å rive seg løs fra kontoret halv fire og kjøre gul bølge langs ringen. Vel hjemme må bikkjene luftes på rekordtid - kjøterene er nå godt trent til å tisse i høy hastighet mens jeg slenger de en runde på planen i enden av båndet. Det hele minner endel om lassokasting. Deretter må klærne for helgen pakkes og da jeg hverken har fått med meg dress code eller værmelding for helgen (hvem faen tror vel på den uansett) blir det hele vilkårlig stapping av klær i en bag. Så jeg har sikkert med altfor mye og altfor lite og helt feil. Og du kan være helt sikker på at det ikke matcher. Deretter skal hundene leveres til helgepass. En av disse irriterende perfekte og lykkelige familiene på Tåsen har sagt seg villig. Lite vet de om at familieidyllen nå skal slå sprekker... Den lille bestemte seg i natt for en retur til valpestadiet og tisset inne. Den store har lagt alt på fire ben for hat om dagen, hunder, katter, pinnsvin, you name it. Og begge er høye på lukten av helg og fulle av faen. Jeg er litt skadefro, men ynker meg også ved tanken på at antallet potensielle hundevoktere stadig reduseres. Vi slenger oss i bilen og bang! Der står vi. Jævla kø. Og når køen endelig løser seg opp våkner villdyret, altså min kjære forlovede. Lettere såret over pondusmobbing og vel vitende om at vertskapet vet vi har reist og hvor lang tid det tar fra Oslo, skal køtiden innhentes og testosteronet oser. Det blogges i høy hastighet på vei til Nissedal - og nei, det er ikke en eventyrdal, men et gudsforlatt sted i Telemark.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar