søndag 2. oktober 2011

Good times!

I dag har jeg tenkt å befippe mitt publikum ved å være både positiv, munter og nostalgisk i tonen. Once in a lifetime! Men saken er altså den at mine lysegråblågrønne tilfeldigvis sveipet over dette funnet på, ikke loppis, men Rema1000! Sku du ha sett! Jeg ble umiddelbart hensatt til solfylte barndomssomre med pur glede, hvite strømper i kinaskoene, musefletter og kledelige skrubbsår på knærne som matchet blåmerkene på leggene perfekt. Sugerør i glassbrusen. Og den lukta av somrene da man var barn....varmt, tørt høy og blomster, fersk gjærbakst....aahh! Et lite øyeblikk var mitt relativt urbane hjem forvandlet til mine oldeforeldres kjøkken, der praten naboer imellom gikk livlig rundt kokekaffen, om andre naboer, om årets potetsanking, om den triste dagen når lammene skulle sendes til slakt. Faktisk var jeg på nippet til å spå i kaffegruten etter at kaffekoppen min var tømt. Og alt dette på grunn av en liten brusflaske i glass? Det kaller jeg valuta for tikrona mi!





- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar