torsdag 27. oktober 2011

Bøffel-bløff

Som flittig leser av Aftenposten har jeg en følelse av at jeg får teen i halsen litt sjeldnere enn om jeg hadde vært flittig leser av VG eller Dagbladet. Likevel, det ble en te-i-halsen opplevelse denne uken da Aftenposten hadde et innlegg om Buffalo. Neida, ikke buffalo som i de dyrene Kevin Costner hyller i Danser med ulver, ikke byen og ikke Buffalo Bill, men Buffalo Soldiers, eller retter sagt Buffalo skoene. Altså, Stockholms vistnok heteste DJ-duo (jeg er så lite het at jeg aner ikke hvem de er) har funnet frem de gamle Buffaloskoene sine. Og nevner, korrekt nok,at de sist er sett i en skolegård i 1998. Sammen med Sefa-bukser eller aller helst Miss Sixty jeans. De første Miss Sixty jeansene vet du, mørke, med ridebuksesøm i rumpa, bootleg, veeldig lavt liv og uten beltehemper. Kombinert med at string ble et must førte denne moten til at verden ble vitne til en antall rørleggersprekker vi hverken ante eller hadde behov for å ane at fantes! Og ikke minst ble trusekant, både toppen og bunnen av kanten, et så vanlig syn at vi ikke lenger hevet øynene over å se den. Vi så de faktisk så mye at om noen slurvet med truseskiftet så var det allment kjent. Nå, sammen med string og rørleggersprekker og andre saker vaklet vi altså rundt på disse greiene. Ung som jeg er, jeg var ikke dårligere og hadde faktisk hele 2 par, 1 i beige og 1 i blå/hvit. Til mitt forsvar var de faktisk ikke så vaklende, ganske gode å gå i, bare grusomt stygge. Nå har ting en egen evne til å komme og gå, ikke minst sære moter. Underholdende nok det, det er bare en ting de svenske pikene ikke har forstått,


nemlig at det er ikke lenge nok siden Buffalo!!! Tidens tann trenger lengre tid for å slipe til minnet slik at det bare gjennstår rørende assosiasjoner. Men, til min store skuffelse, er motejournalistene vistnok enige... Buffalo er på vei tilbake. Og riktignok, på hjemmesiden til Buffalo fant jeg klassikeren i flere forskjellige farger . Til den nette sum av 120 Euro. Jeg hadde trodd at UFF og Fretex for noen år siden satt med en beholdning Buffalo som var så stor at de ikke ante hva de skulle gjøre med de - det var ihvertfall der mine havnet - men de selges altså fortsatt for en nett sum penger.


Men for å være helt ærlig lukter det hele som at noen snakker om at Buffalo er poppis igjen, men det er vanskelig å spore opp noen som faktisk kjøper disse skoene (selv den svenske duon hadde bare lett frem de gamle) så det hele lukter faktisk litt Buffalo-bløff: noen jobber veldig hardt for å få tømt et lager fullt av gamle bøfler, men sorry folkens - det er for tidlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar