lørdag 1. oktober 2011

Dagens interiør/dagens outfit

Da er det på tidet med dagens outfit igjen, eller som tradisjonen nå har blitt: stygge sokker på stygt gulv. Jeg har vært på farten i det store utland denne uken (København) og oppdaget at jeg både hadde stygge sokker og ikke minst, et matchende hotellgulv!!!














Merkelig det der, hvordan det virker som om hotellbransjen tviholdt på pastellfargene, lenge etter at vi andre var blitt enige om at interiør med godterifarge stort sett bare er kvalmende. Jeg mener, dette hotellet er riktignok ikke nytt, men SÅ gammelt er det heller ikke.




















Som dere ser har de har gått riktig bananas, med den herlige fargen mintgrønn!! (fritt for å ikke våkne i denne sengen med dundrende hang over!) Sengetøy, dusjforheng og ja, det glemte jeg å ta bilder av, håndklærne og til og med stigen til køyesengen, er alt i den samme, veldig mintgrønne fargen...

Ellers har det her på stedet innfunnet seg en industridesigner som sannsynligvis burde få sparken, etterfulgt av god, gammeldags ris på baken. Dette dusjhodet, sender nemlig alle vannstrålende litt utover. Det gir det herlige resultat at det blir en sirkel med vann, men ikke noe vann i midten. Fantastisk udugelig når man har langt hår som først skal ha shampoo i seg, men så, ikke minst, shampoo ut igjen. Et alternativ er å snurre rundt i håp om å treffe alle vannstrålene i sirkelen. Ikke så lett å leke ballerina i dusjen når hele badet totalt har et areal på ca 0,5m2. Ikke det at jeg hadde egnet meg som ballerina om jeg så hadde en hel fotballbane tilgjengelig, men lell da gutt!! Nå er det slik at sirkelen med vann får mindre og mindre diameter dess nærmere taket man er, så et alternativ er å dusje på tå - igjen: not doing to good as a ballerina!!! Siste alternativ er å prøve å samle vannet med hendene over hodet... Som dere skjønner selv, etter 20 minutter med ikke-ballerinaske krumspring i dusjen er det bare å bli forbanna, la shampoo være shampoo og glede seg til man kommer hjem til sin egen dusj!!!

2 kommentarer:

  1. Jeg har bare ett spørsmål etter å ha sett interiørbildene fra hotellet ditt; er du sikker på at du er i København? For meg virker det nemlig som om du befinner deg på danskebåten;-)

    SvarSlett
  2. Istemmer her, AP! Tror faktisk at Havrelefsa har gjort som så mange andre før henne; tatt én for mye i det ene benet og endt opp med å virre forvirret rundt i de trange korridorene til MS Pearl of Scandinavia, i den fortrengte tro at hun faktisk er i København, bare at hotellet er så stort (dog med sjøutsikt) at hun ikke klarer å finne utgangen.

    SvarSlett