søndag 30. oktober 2011

Dagens økt

Det er ingen vei utenom. Som travel småbarnsmor og blogger har jeg all interesse av å holde legemet i tip-top shape slik at dagens outfit ikke ser ut som det har blitt slengt på den første og beste Michelin-gubben man fant på rasteplassen for langtransport. Tenk så lite folk ville respektere meg hvis jeg veide over 50 kg. Kroppen er mitt tempel, og som blogger må man ta ansvar for å fremstå som et godt forbilde - det er derfor jeg kommer med kostholdsråd og treningstips på bloggen min. Men husk; jeg sier ikke at dere skal leve like rigid sunt som jeg gjør, langt ifra. Det viktigste er at jeg gjør det slik at jeg framstår som jævlig mye bedre enn alle dere andre noksagter uten interesse for intens selvdigging - og degging.


Så det var altså dags for dagens økt, ukas 14., for å være helt nøyaktig. Den som trener mindre enn det er en taper. Jeg sier ikke at dere må trene like mye som meg for det, altså, jeg er bare opptatt av å fremstå som et eksempel til etterfølgelse.Så kom ikke og si at jeg utøver kroppspress mot noen. Jeg skrev faktisk litt om sorg på bloggen da hamsteren til naboen døde, det burde jo være sannhetsbevis for at jeg ikke er overflatisk, men en dyp - og ektefølende person i perfekt innpakning. Nå, jeg sporer av. I dag bestemte jeg meg for å ta økta ute. Til vanlig er jeg ekstrem motstander av frisk luft, da jeg mener det er den mest oppskrytte oppfinnelsen siden karbohydratet, men i dag ville jeg gjøre et unntak. Jeg har en fast etappe jeg liker å løpe, nemlig. Her er den:
Tur:

Retur:

Imponerende, jeg vet. Fint om dere strør om dere med heftige komplimenter aldeles overstrødd med særskrivings - og og-og-å skrivefeil i kommentarfeltet under her. De som skriver at noe annet enn i retningen "du er et møysommelig utført mesterverk og et megaforbilde"; deres kommentarer vil bli slettet da jeg ikke ser at dere tilføyer noe viktig til diskusjonen.

Men så er det jo det, da, at naboen jo kan komme i skade for å titte ut mellom de dritkjipe lamellgardinene sine - fyren kaller sikkert de daglige gåturene sine for trening, tenke seg til - og spotte meg på den 2 x daglige trimturen. Derfor er det viktig å deise ekstra godt på med meik-øpp før økta. Jeg pleier å anbefale lett, diskret sminke bestående av primer, concealer, foundation, mineralpudder, rouge, highlighter, eyeliner, lipliner, leppestift, øyeskygge og mascara som et minimum. Så kommer det vanskeligste valget av alle: Hva skal jeg ha på meg? Det vrenger seg i den allerede tomme magesekken min når jeg ser folk som trener i joggebukse og T-skjorte. Herregud, så tarvelig. Hvor vanskelig kan det være å skaffe seg en sponsoravtale så man slipper å se ut som en knarker på Plata når kroppstempelet skal ut i manesjen? Og kom endelig ikke og si at jeg maner til fordommer; har ikke jeg personlig sørget for at alle dere vrengte de slunkne lommebøkene deres til inntekt for kvinner i Pakistan som ikke har råd til Mulberry-vesker?


Nå. Etter mye om og men kom jeg fram til at rosa var riktig farge til humøret mitt i dag. Rosa er jo alltid riktig. Jeg hadde heller tatt på meg et antrekk jeg har brukt før enn å troppe opp på trening i beige. Den fargen er skikkelig ut om dagen. Heldigvis har alle joggeskoene mine innslag av rosa, så jeg slapp å bruke stort mer enn en drøy time på å bestemme skovalget. Ikke rart jeg er travel om dagen, når livet mitt består seg av så mye komplisert og dyptpløyende tenking.



Nå er jeg tilbake etter økta! Den tok ganske lang tid, 3,5 minutter for å være helt nøyaktig. Men så er det jo problemet med at jeg må dusje og gni meg inn med alskens uhumsk testet på pelskledde dyr med søte, myke ører slik at jeg selv skal framstå som mer vellykket enn dere som leser bloggen. Og så må jeg jo før det fjerne den lette makeupen jeg la i forbindelse med økta, den blir jo helt feil når jeg senere skal ikle meg nett tøy laget på en fabrikk som bryter enhver menneskerettskonvensjon FN har hostet opp gjennom tidene, og la meg avfotografere 10 ganger på rad i eksakt samme positur. Og så er det jo dette med å velge ut akkurat antrekket som passer min sinnstilstand og været ute, og bygningene i bakgrunnen og jeg vet ikke hva. Dette må man nok regne med ytterligere et par timer på. Tror det blir rosa i dag, altså. Etterpå er det bare såvidt jeg rekker den ukentlige timen hos negledesigneren. Ja, jeg har kjempestor forståelse for tidsklemma. Har det så utrolig travelt om dagen altså. Sånn, nå kan dere legge inn de saftigste komplimentene dere kan komme opp med:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar