torsdag 17. november 2011

T-banen forsinkes av karbohydrater

Kjære Tropisk Aromaer! (Jeg har nå tatt opp trenden med å kalle leserne sine for kakenavn, og i den forbindelse synes jeg det bare var rett og rimelig å hente denne krydrede retrokaken frem fra de støvete 80-talls avkroker) Siden jeg, som Havrelefsa, ikke er fan av høyt blodtrykk når jeg leser aviser, tyr jeg ofte til gode, gamle Aftenposten. Norske avisers hyggelige, trygge og fredfulle mor. Men selv der satte jeg Nutrilett-baren durabelig i halsen da jeg leste ovennevnte overskrift. Har du hørt på maken? Ikke bare hindrer disse ufyselige karbohydratene ribbeina sitt rettmessige krav til å stikke markert ut like under huden eller hoftekammen i å gjøre et uutslettelig inntrykk på meddusjende medmennesker, men! Nå har de minsanten begynt å lage kvalm for T-banen også. Dere vil kanskje synes at jeg er i overkant opptatt av kollektivtrafikk og ernæring, men jeg lar det stå til:

http://www.aftenposten.no/webtv/Karbohydrater-forsinker-T-banen-6700030.html



Yikes! Vil dette ingen ende ta? Når skal norske myndigheter forstå at de må ta karbohydratenes ugjerninger på alvor? De må utvises fra landet! Jeg blir helt matt av at norske politikere kun snakker om uviktige ting som statsbudsjett, bistand, asylsøkere og oljeboring i grisgrendte strøk, når det vi virkelig burde engste oss og ligge søvnløse om nettene for, er karbohydratene. Jeg mener; én ting er nå at jeg ikke har klart å skvise BMIen min ned mot det absolutte nullpunkt. Jeg får bare leve med de andre rosabloggernes hevede øyenbryn, designet av øyenbrynspesialisten alle som en og derfor kliss like, og himlende blikk under de falske øyenvippene sine. En helt annen ting er at jeg nå risikerer å komme for sent på arbeidet også, på grunn av disse atale næringstoffene. Og tenk så skrekkelig det vil være hvis sukkerstoffene forårsaker total stans på banen slik at jeg må sitte sammen med brød-og risspisende vantroende. De som ikke bekjenner seg til ortoreksien, altså. Jeg tror jeg må ta drosje for all framtid. Dette med klimaendringer er jo bare noe stort sprøyt uansett. Nå må jeg lakke akrylneglene mine. Ciao, Kvæfjordkaker! <3  <3 <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar