onsdag 9. november 2011

Pepperkaker fra steinalderen

Jeg holder på av å bli en smule sprø av alt dette snakket og skriveriet om dietter, mat, oppskrifter, slanking og løsningen på all elendigheten i disse dager er definitivt lavkarbo. Et av argumentene som brukes flittig for lavkarbo er at et slikt kosthold minner om det de hadde i steinalderen. WTF??!?!?!? Hvorfor er det liksom et argument for? Siden når ble steinalderen fasiten på hvordan ting bør være? Jeg lurer på hvorfor disse lavkarbosteinalderfantastene mener at en tidsepoke hvor forventet levealder var ca 30 år og halvparten av barna døde før 5 års alder var så superfantastisk! Faktisk har man funnet flere tegn på kannibalisme fra steinalderen og kostholdet fungerte faktisk ikke bedre enn at de i slutten av perioden begynte å dyrke korn.... Til og med julen skal de ødelegge - fotballfrue skrev på sin blogg her om dagen at hun skulle forsøke å lage lavkarbopepperkaker!!! Skal fotballfrue virkelig spise så mange pepperkaker at de må være lavkarbo??? Takke meg til, her i huset blir det ekte pepperkaker!

I år har jeg faktisk til og med tenkt til å lage de selv istedet for å kjøpe en boks med ferdigkaker. Derfor har jeg kjøpt denne pepperkakedeigen fra Rema1000 som inneholder en dullion karbohydrater. Jeg har ikke komme til selve pepperkakebakingen ennå, men enkelte ting vokser jeg aldri fra. En av de er å spise kake/bolledeig. Jeg har faktisk spist så mye kake/bolledeig(og vaffelrøre) i mitt liv at jeg kan forutsi resultatet med vitenskapelig nøyaktighet basert på deigen/røren. Og denne pepperkakedeigen smakte fortreffelig, så fotballfrue kan bare ha lykke til med å lage lavkarbopepperkaker - jeg skal kose meg med disse i julen!!!

Published with Blogger-droid v2.0

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar